divendres, 7 de juny del 2013

El blog: una bona eina d'aprenentatge.

Per acabar aquest cicle, aquest procés d'aprenentatge, aquesta assignatura de reflexió i innovació educativa, m'agradaria fer una darrera entrada a aquest blog en relació a la meva valoració sobre la utilització d'un blog en el procés d'aprenentatge.

Al mòdul 1 d'aquesta assignatura, analitzàvem que el terme "reflexió" feia referència a una mirada professional que permet al docent analitzar la seva pràctica per tal d'identificar i millorar les decisions pedagògiques i didàctiques. Durant tota l'assignatura, i suposo que durant tota la meva carrera professional, aquests seran els objectius principals que tindré en ment: identificar, analitzar i millorar.

Amb la creació d'aquest blog, he pogut reflexionar sobre la meva actitud (a la presentació, al punt de partida envers les meves competències professionals); allò que faig, sent o pens (a totes les entrades d'aquest blog, he tengut l'oportunitat d'expressar lliurement allò que he fet, he sentit o he pensat); he pogut analitzar i ser conscient de les creences i les concepcions (tant meves com de terceres persones, per exemple a l'entrada de "la meva motxilla") i finalment, he pogut trobar un sentit a la pràctica al relacionar-la amb la teoria, al relacionar-la amb el coneixement teòric.

Suposo que el dia que estigui fent feina a una escola o a les pròximes pràctiques, gràcies a les experiències que tindré, podré analitzar i reflexionar tot el que passi dins de l'escola. He arribat a la conclusió que si es té ganes d'analitzar i reflexionar, el coneixement/aprenentatge que surt d'aquest procés pot ser molt superior al simple coneixement teòric. Relacionar la teoria amb la pràctica, vivenciar experiències/situacions pràctiques i tenir una actitud reflexiva és el que suposo que fa que una persona sigui dinàmica, estigui motivada amb la feina que faci i s'esforci per aprendre i millorar, per entendre/comprendre a la Infància i per intentar construir una educació de qualitat (de la que tantes vegades he reflexionat).

El darrer dia de classe, vam fer una avaluació emprant una "tècnica" per valorar el desenvolupament de l'assignatura. Havíem de dir què criticàvem, què aplaudíem i què suggeríem. Per no fer-ho de la mateixa manera, jo valoraré aquest blog de la següent manera (filosofia 3/18):

Autoavaluació:
He gaudit molt i crec que he après molt amb aquesta assignatura i amb la creació i construcció d'aquest blog. La reflexió setmanal m'ha servit per ser conscient de la importància d'aquest capacitat i m'ha incrementat les ganes de formar-me més i de fer feina dins una escola.



Desenvolupament del blog:
Quan al primer dia de classe ens van dir que havíem de fer un blog i que havíem d'anar entrant cada setmana, me vaig assustar. Trobava que era molta feina i trobava que no seria capaç de fer-ho. Setmana rere setmana, li he agafat el gustet i crec que amb motivació, ganes i esforç, l'he pogut tirar endavant, i he pogut aprendre molt d'ell i de les meves reflexions.




Què he après, què m'ha agradat?
Amb aquest blog, he après a ser una mica més reflexiu i analític; a ser conscient de moltes coses i a valorar la reflexió; he après molt dels meus companys de classe, dels seus blogs. M'ha agradat poder expressar i opinar lliurement tot allò que jo sento, faig o penso. He après a posar paraules als meus pensaments, a saber-ho expressar i a ser més conscients d'ells.



Finalment, donar les gràcies a tots els possibles lectors, que post rere post han llegit i seguit els meus comentaris, les meves reflexions. En especial, a la meva mare que ha estat la seguidora més fidel i més crítica que he tingut.





Com ja vaig comentar, el viatge (22023) Reflexió i innovació educativa ha arribat al seu fi. No obstant això, la reflexió i la innovació just acaba de començar.

Moltes gràciiies i SORT!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada