COMPETÈNCIES

Per a tots aquells possibles lectors que no entenguin les etiquetes que poso als posts, aquí va la explicació:
 
A l'assignatura de Reflexió i Innovació (motiu pel qual he obert aquest bloc), un dels aspectes fonamentals consisteix en la presa de consciència de les competències professionals que es treballen tant al Pràcticum com a la pròpia assignatura. Per això, una de les tasques fonamentals és etiquetar les entrades al Bloc en funció de les competències establertes.
 
La numeració que hi ha al davant de cada competència és la que s'empra per etiquetar les entrades.

     1. És autònom en l’aprenentatge:
1.1. Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l’hora de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l’assignatura.
1.2. Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional.
1.3. Accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació.
1.4. Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica.

     2. Reflexiona sobre el seu propi procés d’aprenentatge:
2.1. Identifica punts forts i punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals.
2.2. Identifica les pròpies creences i concepcions; contrasta les creences personals amb les pràctiques i activitats que observa al centre.
2.3. Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa.
2.4. Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d’aprenentatge (formació rebuda, formació futura...).
2.5. Recull dubtes i dilemes.
2.6. Argumenta el que ha fet i per què.
2.7. Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de millorar en la seva actuació professional.
 
     3. Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil:
3.1. Es fa preguntes sobre el que ha observat quant al funcionament del centre.
3.2. Aporta reflexions en quant a l’organització del centre: distribució del temps i de l’espai, dinàmiques de treball, coordinació entre professorat, relació amb les famílies i amb el context proper; i contrasta aquestes reflexions amb evidències.
3.3. Contrasta allò que recullen els documents del centre amb les pràctiques i rutines que es realitzen.
 
     4. Analitza i reflexiona sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge:
4.1. Identifica els marcs teòrics que justifiquen o qüestionen les pràctiques que es duen a terme a l’aula.
4.2. Identifica bones pràctiques, les compara.
4.3. Elabora hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d'un recull d'informació.
 
     5. Reflexiona sobre el procés de millora:
5.1. Reflexiona sobre els trets diferencials entre bones pràctiques i projectes de millora.
5.2. Justifica i contextualitza el projecte de millora a partir de l'anàlisi de necessitats i de la identificació del problema.
5.3. Cerca informació en relació amb el projecte de millora i aporta referències bibliogràfiques.
5.4. Preveu els obstacles i les resistències en l'aplicació del projecte de millora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada