divendres, 7 de juny del 2013

Valoració final de les competències

De la mateixa manera que a l'inici de l'assignatura vaig fer una entrada valorant les meves competències, el meu punt de partida envers les competències professionals, ara que ja s'ha acabat l'assignatura crec que és necessari fer la vista enrere, mirar tot aquest procés i analitzar i reflexionar el punt que em trobo ara mateix ("el meu punt d'arribada").

Com ja he comentat diverses vegades, sóc una persona bastant autònoma en la feina/aprenentatge, tenc una motivació intrínseca per aprendre, ja que m'agrada allò que aprenc i allò que faig. Com s'ha vist en les entrades d'aquest blog, m'agrada investigar i aprendre d'altres persones (aprenentatge entre iguals entre adults), m'agrada construir el meu coneixement, m'agrada enllaçar la teoria amb la pràctica per entendre allò que estic aprenent i fer que els aprenentatges siguin significatius.

Amb el temps i amb les experiències, he arribat a la conclusió que sóc una persona bastant autocrítica, conec les meves possibilitats i capacitats, les meves mancances i les meves limitacions. Per això, i amb la motivació intrínseca, intent dia a dia treballar i millorar les meves mancances, explotar les meves capacitats i construir d'una forma professional i positiva el meu coneixement. En relació a les meves mancances, continuo pensant que dues són les mancances més significatives que tenc (les descrites a l'entrada: "mancances que tenc"). Espero que amb el segon pràcticum, intenti treballar-les i que aquestes mancances es converteixin en potencialitats.

Sóc conscient que hi ha competències que no he treballat o que he treballat poc. Suposo que el motiu principal d'aquest fet és tenir convalidades les pràctiques. He pogut analitzar i reflexionar sobre el funcionament dels centres d'EI, però al no tenir-ne cap actualment, en no tenir un context en concret, m'ha estat difícil fer-ho; a part que m'ha estat impossible treballar la competència 5 (reflexionar sobre el procés de millora). Suposo que si al segon pràcticum he de fer projectes de millora, sí que podré treballar aquesta darrera competència.

Per acabar, considero que la meva capacitat de reflexió ha millorat considerablement amb l'ajuda d'aquesta assignatura. La reflexió m'ha ajudat a ser conscient d'on sóc, on vull arribar, què he de fer per arribar-hi, per què ho he de fer, com ho he de fer... I ara, sóc conscient de la importància que té la reflexió dins els centres d'educació infantil. Considero que com a mestres hem de tenir molt present aquesta capacitat per trobar un sentit a la nostra professió i valorar-la.

Competències treballades:

2.1. Com vaig comentar a la meva autoavaluació inicial, considero que la reflexió pot ser el motor per motivar-se i aprendre; de la reflexió sobre allò que et manca i d'allò que posseeixes, fer feina, esforçar-se per aprendre i millorar. Aquest és el propòsit que em marco dia rere dia: esforçar-me i formar-me al màxim, per un dia arribar a ser un bon mestre. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada