dissabte, 9 de març del 2013

Mancances que tenc

A la vida, a les relacions, a la professió, a la família, a les amistats... no tots són moments bons i fàcils, sinó que també n'hi ha de difícils i complicats. Com ja vaig comentar al post anterior, un professional avança quan és conscient dels seus punts forts i dèbils, quan els analitza i reflexiona i quan és capaç de millorar-los.
 
H. Gardner, quan parlava de les intel·ligències múltiples, ja feia menció que les persones tenim diferents intel·ligències i que actuen de forma conjunta a la vida diària; explicava que les posseïm en diferents graus, i que hauríem d'aprendre a aprofitar les que tenim més desenvolupades i compensar les que són deficitàries entrenant-les.
 
Podríem relacionar aquesta "teoria" amb la necessitat de treballar aquelles competències professionals que posseïm amb menys grau, més dèbils, menys desenvolupades, per intentar millorar-les i créixer professionalment.
 
Com que actualment no estic treballant a cap centre educatiu, faré memòria dels records que tenc tant de quan vaig fer les pràctiques de primer cicle d'Educació Infantil, com de les experiències que tenc en centres educatius no formals (temps d'oci i temps lliure).
 
Sóc conscient que dues són les coses que he de millorar, dos dèficits que tenc, dues "assignatures" suspeses. La primera és la relació amb les famílies i la segona, la relació amb els companys de feina.
 
És evident que darrera qualsevol infant hi ha una família i que és tan important treballar amb l'infant com amb la seva família. Sóc conscient que em costa molt treballar amb les famílies i no és perquè sigui tímid. Sé que és necessari establir diferents canals i diferents vies de comunicació amb ells, però encara no sóc capaç de fer-ho, i no sé el per què. Al quatrimestre anterior, al fer les assignatures d'estratègies d'intervenció i d'observació i documentació, vaig comprovar com n'és d'important la relació que s'ha d'establir amb totes les famílies. M'agradaria poder treballar actualment i millorar aquest dèficit que tenc. Tal vegada, amb la documentació dels processos que fan els infants seria un primer esglaó per millorar aquesta relació. A part d'això, sóc conscient que la primera persona que ha d'establir aquesta relació, és el mestre i no la família; sé que el mestre ha de mostrar una actitud d'accessibilitat cap a les famílies perquè aquestes puguin establir una relació correcte i adequada amb els mestres dels seus alumnes. Sé que he de millorar i ho intentaré!
 
I segon dèficit que tenc i que sóc conscient: la relació amb els meus companys de feina. Com ja vaig comentar a la meva presentació i a l'auto avaluació, sóc una persona bastant independent i m'agrada treballar molt individualment. No obstant això, quan estic amb persones que m'aporten coses, estic molt còmode i me sent molt bé treballant amb aquestes. El problema és que a vegades això no és així, i me costa molt treballar amb persones que els has d'estirar constantment. Per poder treballar en equip necessit persones que treballin i s'esforcin (igual que jo), per créixer i millorar junts. Tal vegada, les experiències i sensacions que he tengut d'haver d'estirar a diferents companys de treball que s'han penjat, és el motiu pel qual m'agrada més treballar individual que no en equip. No obstant això, sé que al món educatiu és necessari fer feina conjunta, coordinada, planificada amb els demés companys, i per això, necessit millorar aquesta competència i ho intentaré.
 
Tot és un principi; no és així?
 
 
 
Justificació de les competències treballades:
 
2.1. Sé que tenc punts febles, aspectes "negatius", en quant a certes capacitats i competències, i també sé que s'han de millorar.
 
2.7. Més que errors, són mancances en quant a certes capacitats. Crec que una vegada coneguts els punts dèbils (ser conscients d'ells) , s'ha de posar remell per avançar i millorar.  
 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada