dimarts, 28 de maig del 2013

Preguntes a plantejar-se al dia a dia dins una escola d'infantil

L'entrada d'avui és una entrada pel futur. L'objectiu d'aquesta és fer-me reflexionar durant la meva carrera professional sobre les pràctiques que estigui duent a terme.
 
A bans de tot, dir que les idees principals d'aquesta entrada estan abstretes d'un seminari que van fer les meves companyes (de l'itinerari A, que actualment estan fent les pràctiques a centres educatius) mentre nosaltres (de l'itinerari B, que tenim les pràctiques convalidades ja que les vam fer al CFGS) estàvem fent un altre seminari (relacionat amb el projecte documental que hem dut a terme).

Actualment, estic a segon curs de la carrera. Amb això vull dir, que encara em queden dos anys per formar-me com a mestre. La meva idea principal d'aquesta assignatura és que no sigui una assignatura puntual que hagi durat 4 mesos de la meva carrera, sinó que la pugui aplicar al dia a dia a la meva carrera professional, al meu dia a dia dins les aules dels centres educatius on estigui fent feina.

Els ítems/preguntes que s'esmentaran a continuació, tenen relació amb les bones pràctiques i pretenen fer-me reflexionar sobre les que jo estigui duent a terme, fer-me conscient d'elles i si es necessari, canviar-les per millorar.

- Les activitats que es duen a terme parteixen de la motivació/necessitat dels infants/famílies/mestres?
- Fomenten la implicació/participació activa dels infants/famílies/mestres?
- Fomenten l'autonomia dels infants?
- Tenen una continuïtat en el temps? O són activitats puntuals?
- Són coherents amb la línia pedagògica del centre i amb les característiques dels infants?
- Són significatives per als infants? promouen aprenentatges significatius?
- Impliquen tota la comunitat educativa? (treball en xarxa)
- Tots els infants hi poden accedir, participar i aprendre? (Inclusió?)
- Són activitats flexibles?
- Es documenten els processos?
- Quins objectius es plantegen amb les activitats?
- Quin tipus d'avaluació té i com és?
- Quins recursos s'utilitzen? Com s'utilitzen? Hi ha una optimització d'ells?
- Els infants són els responsables dels seus aprenentatges? (dret a aprendre; construcció del coneixement)
- Com s'organitzen/planifiquen els espais, temps i les relacions?


Competències treballades:

1.2. Més que mai, crec que aquesta entrada ens pot ajudar a tota persona amb capacitat d'analitzar, de reflexió i de crítica a arribar a bones actuacions professionals, a arribar a bones pràctiques.

2.4. S'han redactat tot una bateria de preguntes relacionades amb el propi procés d'aprenentatge. Defenso que la carrera de mestre és una carrera que mai s'acaba, que constantment s'està aprenent i per això, he volgut fer aquesta entrada perquè m'ajudi a reflexionar i aprendre durant la meva carrera professional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada